Daan op bezoek!

10 maart 2019 - Ko Phi Phi, Thailand

Deze week had ik mijn eerste bezoekje hier in het warme Thailand. Na 4 weken eindelijk Daan weer zien was echt heel fijn. Helaas moest ik 3 dagen gewoon werken, maar het was zo fijn! Hij kwam hier op maandagavond laat aan en ik had de kamer versierd met hartjes ballonnen die ik 's middags was gaan halen. Echt een verschrikking voor de terugweg, want ik zat op een 'taxiscooter' en die ballonnen gingen echt ALLE kanten op. Maar Daan vond het wel heel leuk toen hij binnenkwam en daar deed ik het voor.

Dinsdag was ik vrij. We hebben toen lekker uitgeslapen omdat hij natuurlijk erg moe was van de lange reis. Toen zijn we wat gaan eten, een massage gehad en voor 's avonds had ik een heel lekker/romantisch (en duur :p) restaurant gereserveerd. Dat was echt super!! We zaten er met zonsondergang en er was echt een heel mooi uitzicht, het eten was lekker en het personeel super vriendelijk. De chef en de manager kwamen zich zelfs voorstellen aan de tafel. Als voorgerecht hebben we een visravioli 'gedeeld.' Gedeeld betekent dat Daan geen lekker voorgerecht zag maar dat ik graag ravioli wilde en dat hij 1 hap geproefd heeft haha. Als hoofdgerecht had ik worst van lam met rijst en groenten en hij had mixed grill en samen nog steak fries. Dat zijn echt de lekkerste frietjes ooit, volgens mij waren die echt gemarineerd ofzo. Als toetje had ik sachertorte en Daan applecrumble. Het was echt een heerlijke avond!

Woensdag en donderdag heb ik gewoon gewerkt. Vrijdag moest ik ook werken, maar toen zijn we op tijd opgestaan om nog naar het strand te kunnen. Daar hebben we een half uur gejetskied. De zee was rustig dus we konden lekker snel gaan.

Zaterdag moesten we ook weer vroeg op voor een drukke dag. We werden om 7:30 opgehaald voor onze dagtour naar de Phi Phi eilanden! Het was een uurtje met de speedboat. We zijn naar Bamboo Island, Monkey Beach, Maya Bay, Blue Lagoon en Ko Phi Phi Don geweest. Overal waren de stranden wit en de zee blauw, op het ene eiland nog blauwer dan het andere. Op Bamboo Island hebben we gezwommen, net als bij Blue Lagoon. Daar hebben we lekker gesnorkeld. Op Ko Phi Phi Don hadden we een buffetlunch met heerlijk Thais eten. Daarna hadden we nog wat tijd over en zijn we wat gaan drinken bij een suuuuper gezellig houten tentje. We konden helaas niet op Maya Bay. Dat is een paar maanden geleden gesloten door de overheid omdat het te erg vernield werd door toeristen. Als het goed is, wordt het wel weer geopend, dus ik hoop dat nog mee te maken in de periode dat ik hier ben. We hebben deze geweldige dag afgesloten met een etentje in Patong.

En toen, vanmorgen heel vroeg, was het weer tijd voor afscheid. Het blijft lastig, maar het ging makkelijker dan op Schiphol. Het is een goed vooruitzicht dat hij in mei weer komt. En eerst heb ik volgende week nog bezoek van mam en Sjoerd! Echt enorm veel zin om hen weer te zien.

Daan in Patong!Drankje op Ko Phi Phi DonMaya BayKo Phi Phi DonSizzling restaurantBamboo IslandSizzling restaurant

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lucille Widdershoven:
    10 maart 2019
    😂 Ik zie je al zitten op de die taxiscooter met je ❤❤❤ballonnen! Dat zal veel bekijks geven hebben. Wel heel lief 😘.
    De tijd die jullie samen hebben kunnen doorbrengen klinkt erg romantisch. Fijn dat jullie zo genoten hebben van elkaar!
    Het straalt van de foto's af.
    En dan komen ook nog je moeder en je broer (?) volgende week. Het kan niet op 😉. Geniet van je bezoek en je stage en leuk dat ik weer een verslag van je kon lezen. En mei.....dat is ook weer snel 😎.
    Liefs Lucille
  2. Diane:
    10 maart 2019
    Tot volgende week meis! We hebben er zoveel zin in! En zeker nu ik al die super mooie foto’s zie.
  3. Sjoerd van Nostrum:
    10 maart 2019
    Sjoerd is inderdaad de broer haha. Zin om je weer te zien Nikki, heb je gemist hier als enigs kind. Foto's zien er echt gaaf uit! Tot vrijdag 😊
  4. Oma:
    12 maart 2019
    Hoi aniek leuk dat Daan is geweest geniet er van .
    Je moeder en sjoerd zijn onderweg naar jou.
    Dus weer fijn voor je.
    Kijk weer uit naar de volgende keer. Gr op en oma
  5. Erik van Nostrum:
    13 maart 2019
    Veel plezier met Sjoerd en Diane op bezoek
  6. Marieke:
    14 maart 2019
    Hoi Aniek fijn om te lezen dat jullie een mooie week hebben gehad samen! Een prachtige natuur! Nog een nachtje slapen en dan zijn Sjoerd en je moeder er. We zullen wel lezen hoe jullie het samen hebben gehad. Veel plezier!
  7. Erik van Nostrum:
    19 maart 2019
    Laatste dag alweer. Afscheid nemen van Sjoerd en Diane. Wel n fijne tijd gehad natuurlijk??? Kan niet anders,toch?