De eerste werkweek + weekend

17 februari 2019 - Pa Tong, Thailand

Komma bar

De eerste werkweek zit er alweer op! De collega's zijn heel lief en het werk zelf is ook best leuk. Elke dag leer ik wel nieuwe dingen, wanneer daar tijd voor is. Ik word niet gedurende de hele dag continu getraind, daar is het veel te druk voor. Het hotel heeft 380 kamers en deze maand hebben we steeds een bezetting van tussen de 95% en de 100%, dus er is genoeg te doen. Tot nu toe kan ik geen volledige check-in of check-out doen, maar ik doe kleine taakjes om de druk een beetje van mijn collega's af te halen. Verder beantwoord ik vragen van de gast en neem ik de telefoon op. 10 uur op een dag werken viel niet tegen, maar aan het eind van de week deden mijn voeten en schouders wel enorm veel pijn.

Op dagen dat ik werk mag ik eten in de personeelskantine. Ze serveren daar echt Thais eten. Het is altijd rijst en dan vaak met 2 soorten saus/curry. De ene is vaak veel pittiger dan de ander, dus vaak kies ik voor veilig. Ik kan tot nu toe in ieder geval wel altijd eten wat er geserveerd wordt, niet te pittig. Mocht dat wel een keer het geval zijn, is het mogelijk om een omelet te bestellen. Ook is er altijd een toetje, vaak fruit met melk of iets in die richting.

Ik heb van maandag t/m vrijdag gewerkt en daarna had ik weekend. Op vrijdagavond ging ik naar het stadje om iets te eten en wat boodschappen te doen, maar ik ben iets langer gebleven dan gepland. Ik raakte aan de praat met twee jongens uit Zuid-Afrika die op een jacht werken en Engelse vrouw die verbleef in Amari. Daar heb ik uren mee zitten praten en spelletjes mee gespeeld. Het was zo gezellig, echt de leukste avond tot nu toe! Op zaterdag heb ik een verwendagje voor mezelf gedaan. Ik ben in het stadje gaan lunchen, heb me vervolgens laten masseren (rug t/m hoofd, heer-lijk) en ben daarna nog even op het strand gaan liggen. Toen ik thuis kwam, was ik helemaal zen haha. Vandaag heb ik uitgeslapen en ge-netflixt. Ook lekker relaxed dus. Uiteindelijk ben ik weer gaan uiteten. Morgen moet ik weer aan de bak, maar ik hoef pas om 14.00 te beginnen!

1. Lucille Widdershoven:
    17 februari 2019
    Tien uur per dag werken. Dat is niet mis 😅. Dat je niet meteen alles 'onder de knie' hebt is logisch. Stap voor stap en voordat je het weet kan je alleen de balie doen 😉.
    Dat eten is voor jou nog een puntje geloof ik, maar ook dat went snel lees ik.
    Leuk dat je zo snel contact maakt met mensen en dat je het leuk hebt. En je vrije dagen klinken als een korte vakantie 👍.
    Slaap lekker uit morgen en dan 's middags weer vol aan de bak.
    X Lucille
  2. Oma:
    17 februari 2019
    Fijn aniek ziet er goed dat groepje samen .
    Geniet er van groetjes van ons oma
  3. Diane:
    17 februari 2019
    Gewoon elke week zo’n massage boeken meis!
    Na 5 dagen van 10 uur welverdiend!
  4. Arnoud:
    3 maart 2019
    Fantastisch Aniek.
    Een avontuur voor het leven!
    Heb je al gedoken? Ik geloof dat Daan wel zin heeft in een paar duikjes.
  5. Arnoud:
    3 maart 2019
  6. Arnoud:
    8 maart 2019
    Komt er nog wat
  7. Erik van Nostrum:
    10 maart 2019
    Veel plezier met jullie mam en je broer komende week.