Anna op bezoek!

14 juli 2019 - Khao Phing Kan, Thailand

'Ja we zitten relatief dichtbij elkaar en het is maar 1,5 uur vliegen, dus dan moét ik wel langskomen', aldus Anna. Zo gezegd, zo gedaan. Anna kwam een weekendje deze kant op. We hadden 2 hele dagen en dan moest ze weer terug om te werken.

Dag 1

De eerste dag hebben we Phuket in sneltreinvaart gezien. We hadden een taxi voor de hele dag geboekt . Daarmee hebben we eerst de Big Buddha bezocht, een beeld van maar liefst 45 meter hoog. Dat was heel indrukwekkend en ook het uitzicht was heel gaaf! Er waren nog veel meer kleine buddhabeelden te vinden en ook hingen er overal hartjes met persoonlijke boodschappen. Vanzelfsprekend hebben wij de onze daar ook aan toegevoegd 😝.

IMG_20190706_203926_198IMG_20190622_131924

Vervolgens zijn we de taxi weer ingestapt naar de volgende tempel: Wat Chalong. Het regende de hele tijd wanneer we in de taxi zaten, maar we hadden geluk want steeds zodra we uitstapten was het even droog. De Wat Chalong was heel groot en bestond eigenlijk ook uit meerdere kleine tempels op 1 terrein. In 1 van de tempels was er ook een ritueel gaande. Mensen zaten voorovergebogen op de grond, rammelden met stokjes tot er eentje uit het bakje viel, lazen wat er op het stokje stond en legden bloemen neer. Waar dit precies voor is, zijn we helaas niet achtergekomen, maar het was wel heel interessant om te zien.

IMG_20190622_140823IMG_20190622_135445

IMG_20190623_115824IMG_20190622_141558

IMG_20190622_142403

Vervolgens zijn we ook nog dezelfde dag gaan shoppen en naar Phuket Old Town geweest. Hier kon je leuk voor souvenirtjes shoppen en er waren veel leuke caféetjes. Alle huisjes waren in vrolijke kleuren.

IMG_20190622_152124Screenshot_20190714-172018__01

Dag 2

Voor de tweede dag hadden we een tocht naar James Bond Island geboekt. Dit eiland heet eigenlijk Khao Phing Kan, maar staat tegenwoordig bekend als James Bond Island omdat een aantal scènes uit 'The man with the golden gun' hier zijn opgenomen.

We gingen daarheen met een longtail boat. We begonnen de dag op een plek waar we nog een tempel konden bezoeken en waar heel veel aapjes zaten.

IMG_20190623_120050IMG_20190623_115225

Vervolgens gingen we dan echt naar het James Bond Island. Helaas regende het. Het eiland wat echt bekend is van de scènes en de foto's is eigenlijk meer een rots in de zee, dus wij waren bij het piepkleine eilandje een paar meter er vandaan. Hier waren heel veel winkeltjes met souvenirs, maar het ging om het uitzicht. Het uitzicht op de zee, op de rots en alles er omheen. Het was erg mooi daar.

IMG_20190623_135936IMG_20190623_134145

IMG_20190623_133853

We hebben daar ook lunch gekregen en toen was het weer tijd voor de terugtocht. De dag erna samen ontbeten bij The Coffeeclub maar daarna moesten we toch echt allebei weer aan het werk. Het was een fantastisch weekend!

1. Diane:
    14 juli 2019
    Ik had natuurlijk de verhalen al gehoord dat het weekend met Anna heel gezellig was geweest, en nu ik de foto’s erbij zie spreekt het nog meer voor zich. Wauw😍!
    Jammer dat haar stage al afgelopen is, wanneer je voor jouw nieuwe vakantievisum naar Kuala Lumpur moet vliegen. Anders had je met haar ook nog een paar leuke dagen daar kunnen hebben.
  2. Oma:
    14 juli 2019
    Hoi aniek jammer dat Anna al naar huis is. Maar bij jou telt het ook af. Jullie hebben leuke dagen gehad.samen.nu nog een paar weken dan is pleun er .we kijken naar je uit.
    Groetjes van opa en oma.
  3. Lucille Widdershoven:
    Hoi Aniek,
    Weer een paar mooie dagen gehad, nu met Anna. Het duurt niet lang meer en dan is je stage afgelopen en ga je met Pleun daar vakantie vieren en dan terug naar huis. Werk en geniet nog even en tot gauw.
    Liefs Lucille 💋
  4. Lucille Widdershoven:
    Hoi Aniek,
    Weer een paar mooie dagen gehad, nu samen met Anna. Nog even werken en dan vakantie vieren samen met Pleun en dan naar huis. Tot gauw meisje.
    Liefs Lucille 💋
  5. Marieke:
    25 juli 2019
    Weer prachtige foto’s Aniek. Ik heb al begrepen dat je je stage in Phuket met nog een paar mooie tripjes gaat afsluiten. Veel plezier en natuurlijk ook veel plezier als je straks met Pleun weg gaat! Veel liefs 😘 en fijn om je over een paar weekjes weer te zien!!