Koh Lanta

16 juni 2019 - Koh Lanta, Thailand

Na Ao Nang gingen we naar het volgende eilandje: Koh Lanta. We gingen hier met de taxi naartoe, een rit van ongeveer 2 uur. Wat ze ons echter niet verteld hadden was dat we tussendoor nog over moesten stappen op een ander busje. Ineens werden we er in the middle of nowhere uit gegooid en moesten we ergens bij een krakkemikkig reisbureautje wachten op een volgend busje. Daar probeerden ze ons vervolgens van alles aan te smeren voor de rest van onze reis, waarmee we totaal overdonderd werden. Uiteindelijk hebben we daar wel onze reis van Koh Lanta terug naar Phuket mee geregeld en geboekt, maar het ging echt weer heerlijk op z'n Thais. De taxichauffeurs hier spreken gewoon geen Engels, dus leggen ze ook niks uit als ze eerst nog naar een ander hotel gaan om mensen op te halen of als we over moeten stappen. Maar goed, na ongeveer 2 uur kwamen we op de plek van bestemming aan, dus alles was goed gekomen.

Het resort lag echt op het strand, wat voor een ultiem vakantiegevoel zorgde. Het restaurant was ook op het strand, dus je had uitzicht op de zee tijdens het eten of een drankje terwijl je lekker met je voeten in het zand zat. Op het strand waren ook schommels, zitzakken en hangmatten aanwezig.

WhatsApp Image 2019-06-16 at 11.48.26WhatsApp Image 2019-06-16 at 11.47.14WhatsApp Image 2019-06-09 at 16.24.44 (2)

Koh Lanta was een stuk minder toeristisch dan Ao Nang en er was niet echt een stadje in de buurt. We zijn 1 keer naar het lokale 'stadje' geweest, maar dit was maar een trieste bedoening. We gingen daarheen met een soort tuktuk, heel grappig. Eigenlijk was het gewoon een scooter met een soort stalen bak eromheen gebouwd met bankjes waar wij dan op konden zitten. Alleen de scooter had remmen geloof ik, de bak niet, dus heel veilig was het niet, maar wel een leuke ervaring!

WhatsApp Image 2019-06-16 at 11.46.26

Het stadje was heel klein en daarbij was het meeste ook nog dicht, omdat het de dag was dat de Ramadan geëindigd was. De rest van de dagen hebben we dus op het resort doorgebracht, maar daar was niks mis mee! Er was een goed uitzicht, goed gezelschap, een groot en rustig zwembad en een leuk restaurantje. We hebben ons ook nog laten masseren, ook zo ongeveer op het strand.

De laatste dag dat we bij het resort waren, was extra leuk! Omdat er dus niet echt een stadje was, waren al onze maaltijden en drankjes in het restaurant van het resort, dus het personeel had ons daar vaak gezien. Toen we op de laatste avond na het eten nog wat aan het drinken waren, kwam het personeel aan met gratis drankjes voor ons en ze wilden allemaal met ons op de foto. Zelfs een personeelslid dat vrij was die dag was aan het Skypen naar een collega om ons nog gedag te zeggen. Dit was echt een heel warm afscheid!

WhatsApp Image 2019-06-09 at 16.24.43 (6)WhatsApp Image 2019-06-16 at 11.48.40WhatsApp Image 2019-06-16 at 11.57.40