Ao Nang

10 juni 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Toen ik tijdens het bezoek van de Geusjes zo weinig vrij was, was dat natuurlijk ontzettend rot. Maar er was gelukkig wel een troost; alle dagen die ik vrij had gevraagd maar niet gekregen had kon ik nu extra inzetten bij het bezoek van pap en mam. In totaal was ik maar liefst 10 dagen vrij! Pap en mam kwamen op 30 mei aan, toen ik nog net aan het werk was. Ik had de check-in gedaan en ze naar hun kamer gebracht. Wat ze daar te wachten stond was echt geweldig. Ze hadden sowieso al een gratis upgrade gekregen met toegang tot het clubhuis (luxe ontbijt, infinty pool, fitness centrum, gratis cocktail uur en gratis koffie/thee/koekjes/fruit de hele dag) maar in de kamer stond ook nog van alles te wachten! Er stonden macarons, zalmtoastjes, een fles prosecco, bananenchips en waarschijnlijk nog wel meer. Ze waren bestempeld als 'vip gasten' en dat was te merken ook. Ze vonden het heel leuk om mee te maken voor een keer, maar eigenlijk was alle luxe te gek voor woorden. 's Avonds zijn we in Amari naar het Italiaanse restaurant gegaan. De volgende dag moest ik weer werken en zijn we 's avonds gaan eten.

WhatsApp Image 2019-05-30 at 11.28.36

De volgende dag, 1 juni, begon mijn vakantie dan officieel en vertrokken we met de boot naar Ao Nang. We moesten eerst ongeveer een uur met de taxi naar de pier. Toen we de pier opreden vertelde onze taxichauffeur dat we waarschijnlijk nog wat extra geld moesten betalen naast het ticket voor de boot om überhaupt de pier op te mogen, omdat er maffia stond. Eerst moest ik lachen omdat ik dacht dat het gewoon beveiliging was. Maar die mannen aan wie we meer geld moesten betalen zagen er inderdaad niet echt lief uit en praatten ook niet echt op een lieve toon. Oftewel ik ben voor het eerst in contact geweest met de Thaise maffia haha, maar de rest van de trip verliep allemaal spoedig. Ik heb wel geleerd dat in Thailand niks gaat zoals je van tevoren verwacht. We zouden de boot op moeten en er bij Ao Nang weer af. Nou het was echt hutjemutje en we moesten ineens tussendoor overstappen naar een andere boot. Geen van de bemanningsleden legt de situatie uit of geeft duidelijkheid over of onze bagage al is overgeheveld. Ze weten echt wel wat ze doen, maar de toeristen worden er echt totaal niet in meegenomen.

WhatsApp Image 2019-06-16 at 11.50.31

Maar alles is goed gegaan en tegen de middag kwamen we aan bij het resort.  Het resort was er echt heel erg mooi en het personeel was heel lief en oprecht. De kamers waren allemaal in een soort kleine hutjes. Achter het zwembad was ineens een hoge en steile berg, echt een indrukwekkend uitzicht. Tijdens ons verblijf in Ao Nang hebben we aan het zwembad gelegen, maar zijn we ook een paar keer het stadje in gegaan. Er was een gratis shuttle bus vanuit het hotel, dit was heel fijn geregeld.

4091787-s.jpg?1560153883WhatsApp Image 2019-06-09 at 16.24.43 (1)WhatsApp Image 2019-06-09 at 16.24.43 (2)

Het was een erg toeristisch stadje met mensen die van alles verkochten en je werd overal binnengepraat, maar toch hing er ook een hele leuke sfeer. Het lag aan het strand, dus het uitzicht was heel mooi, vooral bij zonsondergang. Veel souvenirwinkeltjes en gezellige restaurantjes/barretjes. Een avond hebben we doorgebracht bij een klein, heel gezellig barretje weg van alle drukte, omdat het boven was. De kok daar was echt heel leuk en kwam speciaal naar de tafel om aanbevelingen te doen.

WhatsApp Image 2019-06-09 at 16.24.43 (3)Ao nangAo NangWhatsApp Image 2019-06-09 at 16.25.41

In Ao Nang hebben ik en pap ook nog 2 duiken gemaakt. Dit was de eerste keer in een hele tijd dat ik pap mee het water in kreeg, dus daar was ik erg blij mee. De duiken waren mooi. Het wisselde heel erg qua zicht. Op sommige momenten was het heel helder en soms kon je nauwelijks 5 meter wegkijken. De duiken waren op de laatste dag en na het ontbijt de volgende dag vertrokken we naar Koh Lanta!

20180408_220522A

1. Lucille Widdershoven:
    Hoi Aniek,
    Wat boffen voor je ouders! De luxe bij aankomst, maar ook dat ze je 10 hele dagen om zich heen mochten hebben!! Aan de foto's te zien hebben jullie het erg naar jullie zin gehad. Fijn hoor!!
    En je stage? Hoe gaat dat?
    Liefs Lucille 💋
  2. Oma:
    Hoi aniek heerlijk voor jou 10 dagen vrij en heerlijk genoten
    Samen.de foto”s waren mooi.wij kijken nu uit wanneer jij
    Naar huis komt.we mailen wel weer.groetjes van ons
    Oma nellie
  3. Erik van Nostrum:
    10 juni 2019
    Aniek fijn dat het zo goed met je gaat en dat je ouders mede dankzij jou de reis van hun leven gehad hebben de afgelopen 4 weken. Je ouders (en niet alleen hun) zullen blij zijn als je weer thuiskomt (en bent). Groetjes je Oom (van de kranenberg)
  4. Erik van Nostrum:
    14 juni 2019
    Trudie heeft dit verslag ook gelezen en vindt t ook fijn dat alles goed met je gaat en je n mooie reis hebt gehad met je ouders. Groetjes Trudie en Erik.
  5. Marieke:
    17 juni 2019
    Dat ziet er echt heel gezellig uit Aniek de dagen met je ouders. Daar wil ik ook nog wel een keer naar toe. Maar dit jaar zal het er niet meer in zitten 😢 Wat super dat je weer lekker bent gaan duiken met je vader! En een fietstocht, dat lijkt me ook wel speciaal. Succes 🍀 nog je laatste weken. Liefs Marieke 😘