De Geusjes

19 mei 2019 - Koh Phi Phi, Thailand

In de meivakantie is familie De Geus langsgekomen. Met carnaval was Daan er natuurlijk al eens geweest, maar nu waren ook Arnoud,Marieke en Anne van de partij.  In de periode vlak voordat ze mij kwamen bezoeken had ik last van wat heimwee, dus ik was heel erg blij om weer wat bekende gezichten te zien.

In de week dat ze kwamen zat Amari helemaal vol met een groep irritante, dikke en vooral luidruchtige Amerikanen (sorry klinkt hard, maar zo was het wel) en daardoor was het heel lastig om vrij te krijgen.  Het was de bedoeling dat ik een paar extra vrije dagen op zou nemen en dan met ze mee zou gaan naar de Phi Phi eilanden om lekker uit te waaien. Helaas dacht mijn hotel daar anders over en kon ik geen extra dagen vrij krijgen. In eerste instantie was er zelfs een normale dag vrij geannuleerd en zou ik dus maar 1 dag vrij zijn in de hele periode dat Arnoud, Marieke, Daan en Anne op bezoek waren. Daan besloot toen om een dag later naar Phi Phi te gaan dus toen hebben we nog een avondje samen gehad waarop we heel lekker uiteten zijn geweest. Na heel veel doorzeuren en zelf naar oplossingen zoeken was het me gelukt om 2 dagen vrij te krijgen en gunstige tijden te regelen. Hierdoor kon ik na het werken van een ochtenddienst 's avonds met een speedboot die Arnoud speciaal had geregeld naar Phi Phi. Vervolgens bleef ik daar een hele dag en nacht en de volgende ochtend zouden we 's ochtends vroeg weer met de ferry teruggaan naar Phuket. Ook de laatste dag dat ze er waren was ik helemaal vrij en ze vlogen pas 's avonds, dus die dag hadden we ook samen.

De dag op Koh Phi Phi was echt heerlijk. Ik, Daan, Anne en Arnoud hadden 2 ochtendduiken met de ober van het restaurant op het resort. Die duiken waren echt heel mooi. We hebben zelfs een schildpad gezien, waarover ik toevallig net van tevoren zei dat ik die nog ooit wilde zien. Na de duiken hebben we aan het strand gelegen en Daan en ik hebben ons nog laten masseren. De rest van de dag was een en al relaxed en de volgende ochtend gingen we terug omdat ik in de middag weer moest werken.

De laatste dag zijn we in Phuket Town in een grote shoppingmall gaan shoppen. Dit werd natuurlijk verwacht een meidenactiviteit te zijn, maar Daan ging met de meeste dingen weer naar huis. Meneer had maar liefst 3 nieuwe shirts, terwijl Anne en Marieke met lege handen naar huis gingen. Zelf heb ik een shirt gescoord en een hele mooie ring gekregen van Daan. De laatste dag hebben we afgesloten door bij een heel goed restaurant te eten waar Daan en ik de eerste keer dat hij er was ook heen zijn geweest. Het was een hele gezellige afsluiting ondanks de regen.

Het was echt een topweek, bedankt Geusjes!

DuikenDuiken Bida NokShoppen Central PhuketBootje op het resort Koh Phi PhiAfscheidsetentje met de GeuzenKoh Phi PhiPhi Phi

1. Oma:
    Hoi aniek.
    Leuk voor jou dat Daan zijn familie is geweest
    Nog een paar weken en je ouders zijn bij jou.
    Wij missen jou ook.geniet er van als je moeder en vader er zijn
    Groetjes opa en oma.
  2. Sjoerd van Nostrum:
    Hey Nikki,

Fijn dat het leuk was! Schildpad lijkt me ook echt heel gaaf om te zien. Veel plezier met mam en pap over een tijdje, jammer dat ik niet mee kan :( Mis je wel. Veel succes met werken nog en we skypen binnenkort wel weer :)

Groetjes Sjoerd
  3. Lucille Widdershoven:
    Hoi Aniek,
    Fijn dat je genoten hebt van het bezoek van mijn zusje, Arnoud, Daan en Anne.
    Jammer dat het allemaal zo ingewikkeld ging met je werk. Dat zal wel stress gegeven hebben bovenop je heimwee.
    Maar de dagen die jullie samen hebben mogen doorbrengen waren zo te zien aan foto's en je verhaal helemaal top. Hou nog even vol en dan zijn je vader en moeder weer bij je op Phuket. Succes met je stage 💪
    Veel liefs, ook van Frits, Bob en Juul
    Dikke kus en knuffel.
    Lucille 💋
  4. Diane:
    20 mei 2019
    Hoi meis,
    Fijn hè al dat bezoek! Wij waren ook blij voor jou dat Daan weer naar je toe kon. En Marieke en Arnoud hebben je erg in de watten gelegd hoor ik wel. Super dat je samen met Daan, Anne en Arnoud hebt kunnen duiken. Dat is toch veel gezelliger dan in je eentje. En over een paar weken kun je met pap gaan. Dan blijf ik heerlijk onder een palmboom zitten met een lekker wijntje ofzo😜. Tot binnenkort! Ik heb zoveel zin om je weer te zien! 🥰
  5. Marieke:
    24 mei 2019
    Lieve Aniek Wat een heerlijk land en prachtige omgeving. We hadden je gemist en waren erg blij je weer te zien. Ook al hebben we je minder gezien dan gehoopt we hebben toch nog leuke dingen samen kunnen doen. Het waren echt fijne dagen. Heerlijk dat Daan en jij weer samen waren en ook samen wat tijd konden doorbrengen. We hebben de foto die Daan van je ouders heeft gekregen in de woonkamer hangen een hele fijne herinnering aan een hele fijne week!! Goed dat Je heimwee gevoel wat verdween en je bent nu al over de helft en dat zal je heimwee gevoel ook weer voor een stukje doen verdwijnen. Over een paar dagen zijn je vader en moeder er alweer! Geniet daarvan en als jullie gaan duiken hoop ik op mooi weer en goed zicht! Het hotel waar je werkt ziet er echt super uit. Anne baalde dat we daar niet zaten 😉 maar nu kon jij in ons hotel tenminste ook lekker zwemmen. We hebben trots gekeken naar hoe jij de gasten te woord stond bij de receptie. Dat zag er erg goed en profecioneel uit. Wel raar die fotograaf ineens in de lobby 🤣 Heb je nog een kaart spel gedaan met je collega”s? Probeer nog zoveel mogelijk te genieten van je tijd daar. Dikke kus van ons allemaal. 🥰