De eerste dagen

10 februari 2019 - Pa Tong, Thailand

Uitzicht vanuit het zwembad

Morgen begint het harde werken, maar gelukkig heb ik zaterdag en zondag gehad om even te relaxen en alles te verkennen.

Zaterdagochtend heb ik ontbeten in het hotel en daarna ben ik mijn uniform gaan passen. Tijdens het werken draag ik een jurkje zonder mouwtjes tot ongeveer knielengte. En panty's, hier met 35 graden .... Maar niks te klagen, de outfit ziet er prima uit. Daarna ben ik terug gegaan naar m'n kamer omdat ik echt behoefte had aan de airco haha. Later op de dag ben ik het stadje ingegaan om de weg te leren kennen en boodschappen te doen. Wat een leuk stadje! Je loopt langs de zee, waar ik al spontaan vrolijk van word. Verder zijn er heel veel cafeetjes en koffiezaakjes. 's Avonds is het vooral heel mooi hier zag ik de toen ik aankwam vrijdag. Overal branden gezellige lampjes in allerlei kleuren en het is super druk op straat.

Zondag (vandaag) heb ik uitgeslapen en ben ik naar het winkelcentrum gegaan. Daar ben ik heengelopen vol enthousiasme, maar een half uur lopen in deze hitte is toch pittig als je zo goed tegen de warmte kunt als ik (totaal niet dus). Het winkelcentrum was echt groot en heel modern. Ik heb ook voor het eerst hier echt Thais gegeten, ik zal toch een keer moeten gaan geloven aan de rijst. Maar het was erg lekker! Op de terugweg heb ik toch maar de taxi gepakt.

Vanavond vroeg mijn bedje in en morgen begint mijn stage dan écht!